Charles Martin (1884-1934) was a French artist and illustrator. Related Paintings of Charles Martin :. | Arab Horsemen Resting | Still life of carnations,tulips,roses and daffodils,in a glass vase,upon a table-top | The Peaceful Reign of King Fames i (mk01) | angel with a harquebus | Women Bathing | Related Artists:
johan gustaf sandbergJohan Gustaf Sandberg, född 1782, död 1854, var målare; han var professor i teckning vid Konstakademien från 1828, och direktör där 1845?C1853.
Sandberg ägnade sig främst åt historiemåleri, med motiv ur nordisk mytologi och svensk historia. Hans främsta verk inom detta område är kalkmålningarna över Gustav Vasa i Uppsala domkyrka. Han målade också en mängd porträtt.
Sandberg blev 1794 elev i konstakademins principskola och 1801 i antikskolan, lärde samtidigt musik och klaverspelning och tjänade pengar genom lektioner och genom arbete på kungliga teaterns dekorationsmålarverkstad. Under den följande tiden slöt han sig till den opposition mot akademin, som hade sin medelpunkt i "Sällskapet för konststudium". Tvisten med akademin lade sig snart, Sandberg valdes till ledamot 1821 och blev ordinarie professor 1828. Däremot hade han aldrig tillfälle att göra den för äldre tiders konstnärer obligatoriska studieresan till södern.
Han utförde teckningarna till praktverket "Ett år i Sverige" (1827 -35) med bilderna graverade under Christian Didrik Forssells ledning och texten skriven av Anders Abraham Grafström. Under upprepade sommarvistelser på Säfstaholms slott målade Sandberg folktyper och folkdräkter.
Åtskilliga porträtt utförde Sandberg för det praktfulla "Galleri af utmärkta svenska lärde, vetenskapsidkare och konstnärer", som han utgav 1835?C42 (100 porträtt, litograferade av J. Cardon).
George CopeAmerican, 1855-1929
Polenov, VasilyRussian, 1844-1927
He began a systematic study of drawing in 1856, first with the landscape painter Pavel Cherkasov (1834-1900), then from 1859 to 1861 with Pavel Chistyakov (1832-1919). He also took lessons with Chistyakov, whom he considered his most important teacher, in 1871 and early 1872, after finishing his academic course. From 1863 to 1871 Polenov studied at the St Petersburg Academy of Art, where he met members of the progressive wing of the Russian artistic intelligentsia, and occasionally in the faculty of law at St Petersburg University. The classical education he received at home, his academic training and lessons with Chistyakov led Polenov towards an 'exalted' history painting, although he personally inclined towards landscape. This dualism remained in Polenov's work for the duration, and not until the late 1880s and early 1890s did he achieve a stable relationship between the two forms. The whole of his student career and the initial postgraduate, scholarship period was largely taken up with historical works: from academic compositions, for example the Resurrection of Jairus's Daughter (1871; Pskov, Mus. Hist., Archit. & A.), for which he received the Grand Gold Medal and a travel bursary (in Germany and Italy, 1872-3, and France, 1873-6), to numerous pictures and sketches on subjects from antiquity and medieval history, executed in France or shortly after his departure from there, under the perceptible influence of Paul Delaroche